Tájékoztatás: MVH e-felületének használata |
Írta: Tanács Mária |
2015 január 12. (hétfő) 11:36 |
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az MVH elektronikus ügyintézői felületén 2015-ben csak akkor tudnak új kérelmet indítani, ha elvégzik a nyilvántartott ügyféladataik ellenőrzését. Erre az első belépéskor hibaüzenet is figyelmeztet.
Fontos, hogy az ellenőrzést elektronikusan csak az tudja elvégezni, aki erre jogosultsággal rendelkezik: 1. Amennyiben az ügyfél rendelkezik saját ügyfélkapuval, akkor az adatellenőrzést önmaga elvégezheti. (magánszemély ügyfél esetén) 2. Amennyiben az ügyfél rendelkezik olyan meghatalmazottal vagy technikai közreműködővel, akinek a jogosultsága kiterjed az ügyfél-nyilvántartási ügyek intézésére, akkor ezen meghatalmazott vagy technikai közreműködő jogosult az adatellenőrzés elvégzésére. 3. Amennyiben nem rendelkezik az ügyfél olyan meghatalmazottal vagy technikai közreműködővel, akinek a jogosultsága kiterjed az ügyfél-nyilvántartási ügyek intézésére, akkor a „Meghatalmazás kezelés” menü alatt található nyomtatványok alkalmazásával jelentsen be olyan meghatalmazottat vagy technikai közreműködőt, akinek jogosultsága kiterjed az ügyfél-nyilvántartási ügyek intézésére. Ezen képviselő jogosult az adatellenőrzés elvégzésére. Továbbá, amennyiben az ügyfél már rendelkezik a 2. pont szerinti meghatalmazottal vagy technikai közreműködővel, akkor más - az ügyfél-nyilvántartási ügyek intézésére jogosult - meghatalmazottat vagy technikai közreműködőt csak az érintett meghatalmazás vagy technikai közreműködés visszavonásával és új bejelentésével tudja módosítani. A teendőkről az MVH honlapján részletes tájékoztató érhető el az alábbi linken: Az elektronikus felület használatából fakadó hasonló „meglepetések” elkerülése érdekében továbbra is javasoljuk, hogy lehetőség szerint legalább két héttel a tervezett beadás előtt ellenőrizzék a meghatalmazottak, hogy a benyújtani kívánt kérelem felületéhez hozzáférnek –e. |